BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

SPORTO IR SVEIKATINGUMO INFRASTRUKTŪRĄ VYSTANČIOS SAVIVALDYBĖS RAGINAMOS LAIKYTIS ĮSTATYMŲ REIKALAVIMŲ

2019 07 31

Konkurencijos taryba, Viešųjų pirkimų tarnyba ir Centrinė projektų valdymo agentūra kreipėsi į savivaldybes bei jas vienijančią asociaciją ir paragino laikytis įstatymų reikalavimų priimant sprendimus, susijusius su sporto, sveikatingumo ir laisvalaikio infrastruktūros valdymu.  

Trijų institucijų vadovų pasirašytame rašte atkreiptas dėmesys, kad savivaldybės ne tik planuoja ir kuria gyventojų sveikatinimo ir sporto programas, organizuoja sveikatinimo ir sporto renginius, tačiau ir pačios vysto sporto bei sveikatingumo infrastruktūrą: stato daugiafunkcinius kompleksus, baseinus, atskirų sporto šakų infrastruktūrą, pavyzdžiui, teniso kortus, ledo arenas ir pan.

Savivaldybės, ieškodamos infrastruktūros valdytojų, privalo užtikrinti sąžiningą konkurenciją, įgyvendinti koncesijoms taikomus reikalavimus, laikytis viešųjų pirkimų taisyklių, vis dėlto institucijų praktika rodo, jog savivaldybės dažnai yra linkusios ignoruoti įstatymų reikalavimus.

Rašte akcentuota nuosekli Konkurencijos tarybos pozicija, kad viešojo administravimo subjektai infrastruktūros valdytoją turėtų parinkti konkurencingos procedūros būdu ir apsiimti teikti paslaugas tik išimtinais atvejais, kai jų neteikia privatus verslas. Institucija už Konkurencijos įstatymo pažeidimą jau yra nubaudusi Vilniaus miesto savivaldybę, kuri be konkurso perdavė baseino ir sporto klubo patalpas valdyti savo viešajai įstaigai, todėl sudarė skirtingas konkurencijos sąlygas ūkio subjektams, norintiems ir galintiems teikti baseino bei sporto klubų valdymo paslaugas.

Savivaldybės raginamos atidžiai įvertinti savo planus dėl infrastruktūros valdymo, nes pavesdamos valdyti įvairius sporto ir pramogų infrastruktūros objektus savo įmonėms, gali pažeisti ne tik Konkurencijos, bet Koncesijų, Viešųjų pirkimų, Investicijų, Vietos savivaldos įstatymus. Koncesijų įstatymas nenumato vidaus sandorių, kuriais savivaldybė laisvai galėtų perduoti veiklą savo įmonei, todėl ji privalo skelbti koncesijos konkursą. Priminta, kad vidaus sandoriai galimi tik tais atvejais, jei yra tenkinamos visos Viešųjų pirkimų įstatymo sąlygos ir kai perkant viešojo pirkimo būdu būtų neįmanoma užtikrinti paslaugos teikimo nepertraukiamumo, geros kokybės ir prieinamumo.

Konkurencijos taryba, Viešųjų pirkimų tarnyba ir Centrinė projektų valdymo agentūra tikisi, kad savivaldybės tinkamai įgyvendins įstatymų reikalavimus: neribos konkurencijos, skelbs viešus konkursus įstatymų nustatyta tvarka, laikysis kitų teisės aktų reikalavimų ir taip užtikrins geriausią paslaugų kainos ir kokybės santykį vietos gyventojams.

Atnaujinta: 2019 07 31